Search

Search Results

Results 11-20 of 22 (Search time: 0.072 seconds).
Item hits:
  • Book


  • Authors: Paulraj Ponniah (2001)

  • Geared to IT professionals eager to get into the all-important field of data warehousing, this book explores all topics needed by those who design and implement data warehouses. Readers will learn about planning requirements, architecture, infrastructure, data preparation, information delivery, implementation, and maintenance. They'll also find a wealth of industry examples garnered from the author's 25 years of experience in designing and implementing databases and data warehouse applications for major corporations.

  • Book


  • Authors: Eckhard Fiedler (2001)

  • "America in Close-Up" là một nghiên cứu về nước Mỹ đương đại, xem xét nhiều khía cạnh của cuộc sống ở Hoa Kỳ. Mỗi đơn vị của cuốn sách có ba phần; Phần A đưa ra một tài khoản rõ ràng và chi tiết về một số khía cạnh của xã hội Mỹ và trong Phần B, chủ đề được nghiên cứu sâu hơn thông qua các cuộc phỏng vấn, các bài viết và ảnh chụp từ các tờ báo và tạp chí đương đại như "Thời gian" và "Newsweek", đưa ra một cái nhìn sâu hơn về cách người Mỹ nhìn thấy mình và thể hiện quan điểm trái ngược nhau của người dân ở các tầng lớp khác nhau của xã hội.

  • Book


  • Authors: Lucia F. Baker (2001)

  • Collage là một trong những chương trình được sử dụng rộng rãi và được đánh giá cao nhất đối với các khóa học tiếng Pháp trung cấp. Như trong các phiên bản trước, Collage là một chương trình thành phần và bao gồm một bài đánh giá ngữ pháp (Collage: Révision de grammaire), một người đọc văn hóa (Collage: Variétés culturelles, và một người đọc văn học (Collage: Lectures littéraires). và theo nội dung, chương theo chương trên tất cả 3 cuốn sách, kết quả là một chương trình rất linh hoạt có thể được sử dụng trong bất kỳ sự kết hợp nào và có thể dễ dàng điều chỉnh cho phù hợp với nhiều giảng viên và khóa học khác nhau. hoạt động rất tốt trong lớp học và cung cấp một loạt các tính năng mới cũng như bản trình bày ngữ pháp được sắp xếp hợp lý.

  • Book


  • Authors: Tân Việt (2001)

  • Trình bày dưới dạng hỏi đáp về những phong tục, tập quán, lễ nghi trong cuộc sống, văn hoá của người Việt Nam theo các chủ đề: cưới hỏi, sinh dưỡng, giao thiệp, đạo hiếu, lễ tang, giỗ tết, tế lễ và vấn đề chọn ngày, giờ

  • Sách/Book


  • Authors: Nguyễn Quốc Bình (2001)

  • Giới thiệu tổng quan về hệ thống thông tin số; Số hóa tín hiệu liên tục trong các hệ thống; Ghép kênh trong truyền dẫn tín hiệu số; Xử lý tín hiệu băng gốc; Truyền dẫn tín hiệu số trên kênh liên tục; Truyền dẫn tín hiệu số trên các kênh thực; Đồng bộ trong truyền dẫn tín hiệu số.

  • Sách/Book


  • Authors: Sam Glucksberg (2001)

  • This book examines how people understand utterances that are intended figuratively. Traditionally, figurative language such as metaphors and idioms has been considered derivative from more complex than ostensibly straightforward literal language. Glucksberg argues that figurative language involves the same kinds of linguistic and pragmatic operations that are used for ordinary, literal language. Glucksberg's research in this book is concerned with ordinary language: expressions that are used in daily life, including conversations about everyday matters, newspaper and magazine articles, and the media. Metaphor is the major focus of the book. Idioms, however, are also treated comprehensively, as is the theory of conceptual metaphor in the context of how people understand both conventi...

  • Sách/Book


  • Authors: Tân Việt (2001)

  • Trình bày dưới dạng hỏi đáp về những phong tục, tập quán, lễ nghi trong cuộc sống, văn hoá của người Việt Nam theo các chủ đề: cưới hỏi, sinh dưỡng, giao thiệp, đạo hiếu, lễ tang, giỗ tết, tế lễ và vấn đề chọn ngày, giờ

  • Sách/Book


  • Authors: Lynne Cameron (2001)

  • Recent years have seen rapid growth in the numbers of children being taught foreign languages at younger ages. While course books aimed at young learners are appearing on the market, there is scant theoretical reference in the teacher education literature. Teaching Languages to Young Learners is one of the few to develop readers' understanding of what happens in classrooms where children are being taught a foreign language. It will offer teachers and trainers a coherent theoretical framework to structure thinking about children's language learning. It gives practical advice on how to analyse and evaluate classroom activities, language use and language development. Examples from classrooms in Europe and Asia will help bring alive the realities of working with young learners of Englis...