Search

Search Results

Results 1871-1880 of 1907 (Search time: 0.069 seconds).
Item hits:
  • Sách/Book


  • Authors: Nguyễn Việt Khôi (2020)

  • Trình bày về thị trường điện tử, bán lẻ (B2C) trong thương mại điện tử, thương mại điện tử B2B, chuỗi cung ứng điện tử, thương mại hợp tác và cổng thông tin, hệ thống thanh toán điện tử, hành vi khách hàng và marketing trên Internet

  • Sách/Book


  • Authors: Sanjoy Kumar Paul (2023)

  • In this book, a risk management approach starts off by discussing important issues related to managing supply chain disruption risks from various perspectives during VUCA times. It explores the essence and principles relating to managing these risks and provides the framework and multi-goal model groups for managing such unknown-unknown risks and subsequent disruptions at a global scale. The book explores and presents the latest developments across different emerging topics in supply chain risk and disruption management.

  • Sách/Book


  • Authors: George A. Zsidisin (2024)

  • This book provides a methodology, grounded in prior research, for analyzing supply chain vulnerabilities and determining appropriate strategic sourcing approaches firms can adopt for managing risk and ensuring supply chain resilience. Supply chain risk affects firms in a multitude of ways. The detrimental results of failing to manage supply chain risk includes, but is not limited to, disruptions that lead to the inability of firms to meet customer requirements, increased costs due to holding excessive inventory, paying employee overtime and expediting orders, financial losses due to increases in commodity prices and unfavorable exchange rates, and tarnishing firm reputation due to poor performance.

  • Sách/Book


  • Authors: John Manners-Bell (2024)

  • Navigate a continually evolving global risk landscape and react to new logistical challenges effectively with this vital guide on supply chain risk.Implementing robust supply chain strategies has never been so essential in today's everchanging world. From geo-political risks to the continued effects of global crises, Supply Chain Risk Management is an essential resource for those wanting to mitigate risk and ensure supply chain resilience. Offering crucial insight from a management perspective, this updated 4th edition offers new guidance on the effects of the Covid-19 pandemic, supply-chain bottlenecks and evolving geo-political risks.With new global case studies including disruption to the supply chain due to the Suez Canal blockage and global tensions like the US-China trade war,...

  • Sách/Book


  • Authors: Marc Helmold (2022)

  • This book provides a holistic and practical approach to managing supply chains risks and presents a new framework model for sustainable optimization of risk management. This framework includes supportive tools for risk mapping and strategic decision-making. Managers can apply tailored versions of this framework for the management process of their respective sector. The authors provide case studies in industries such as automotive, aviation, airport, and healthcare

  • Sách/Book


  • Authors: Raj Sachdev (2024)

  • Twelve chapters with three foundational chapters covering general topics of digital marketing and seven chapters focused on how to use marketing theory and concepts, in combination with digital marketing tools, to do digital marketing.

  • Book


  • Authors: PGS.TS. Nguyễn Thị Liên Diệp (2018)

  • Nếu biết cách phân tích và quản lý rủi ro, doanh nghiệp có thể quyết định nên thực hiện những gì để giảm thiểu những nhân tố làm xáo trộn kế hoạch kinh doanh, cắt giảm kịp thời những chi phí từ rủi ro mất mát phải gánh chịu. Ngoài ra, qua đó doanh nghiệp cũng đánh giá được cách thức quản lý rủi ro của mình có hiệu quả hay không. Một rủi ro được xem là nhỏ đối với doanh nghiệp này lại có thể làm phá sản một doanh nghiệp khác. Chúng tôi xin giới thiệu quyển sách Quản Trị Rủi Ro Doanh Nghiệp, chắc chắn sẽ hữu ích và là sự bổ sung trong hoạt động phòng thủ của doanh nghiệp. Việt Nam đang trong xu thế ngày càng hội nhập sâu vào nền kinh tế quốc tế mang đến nhiều cơ hội và thách thức. Để tồn tại và phát triển một cách vững chắc, các doanh nghiệp phải thay đổi việc quản trị rủi ro từ suy ...

  • Sách/Book


  • Authors: Jacques, Ian (2023)

  • "This textbook is intended primarily for students on economics, business studies and management courses. It assumes very little prerequisite knowledge, so it can be read by students who have not undertaken a mathematics course for some time. The style is informal, and the text contains a large number of worked examples. Students are encouraged to tackle problems for themselves as they read through each section. Solutions are provided so that all answers can be checked. Consequently, it should be possible to work through this text on a self-study basis. The material is wide ranging and varies from elementary topics such as percentages and linear equations to more sophisticated topics such as constrained optimisation of multivariate functions. The text should therefore be suitable for...

  • Sách/Book


  • Authors: Jeff Dyer (2020)

  • Includes bibliographical references and index. "Why does the world need another strategy textbook? The answer is that we simply have not been able to find a textbook that we felt fully met the needs of our students. What are those needs? First, we wanted to write a textbook that would engage students' interest using numerous practical examples and tools that would help them actually do analysis to answer key strategic questions. For example, leading firms and strategy consulting firms have tools to teach strategists how to actually conduct a "5 Forces" analysis, calculate a scale or experience curve, or conduct a net promoter score analysis. We wanted to provide those tools. We also wanted to create interactive learning tools that would connect with a new generation of learners"-...

  • Tập bài giảng/Lecture


  • Authors: Trần Thị Thùy Dương (2020)

  • Người dẫn chương trình là người xâu chuỗi cả chương trình, kêu gọi khán thính giả hãy lắng nghe nội dung chương trình, nắm vững từng phần của chương trình, tạo không khí sôi động, đẩy mạnh tiết tấu của chương trình. Người dẫn chương trình ảnh hưởng rất lớn đến sự thành công hay thất bại của chương trình. Người dẫn chương trình tạo nên thương hiệu cho chương trình, là linh hồn của một chương trình. Khi nhắc đến một chương trình thì mọi người hay nhắc đến người dẫn chương trình hoặc ngược lại, nói đến người dẫn chương trình thì người ta sẽ biết là chương trình nào, nội dung là gì. Người dẫn chương trình là nhịp cầu nối giữa chương trình với công chúng báo chí và ngược lại.