Tìm kiếm

Kết quả tìm kiếm

Hiện thị kết quả từ 21 đến 30 của 44
Tài liệu phù hợp với tiêu chí tìm kiếm:
  • Book


  • Tác giả : Jeffrey D. Ulman (1998)

  • Trình bày các mô hình dữ liệu, bao gồm các mô hình logic trên đó các hệ tri thức được xây dựng, các mô hình đối tượng được dùng cho các hệ thống đối tượng, cùng với các mô hình cổ điển quen thuộc. Các ví dụ về các ngôn ngữ thương mại dựa trên mỗi mô hình nói trên cũng được đưa vào. Tập 1 cũng bàn luận về các kỹ thuật lưu trữ vật lý, lý thuyết thiết kế các cơ sở dữ liệu quan hệ, các vấn đề an toàn, toàn ven, điều khiển tương tranh, khôi phục các hệ cơ sở dữ liệu, các hệ cơ sở dữ liệu phân tán.

  • Book


  • Tác giả : Jeffrey D. Ulman (1999)

  • Trình bày các vấn đề tối ưu hóa các câu hỏi trong các hệ cơ sở dữ liệu, sự phát triển những ý tưởng đó để xử lý các ngôn ngữ hỏi có sức mạnh biểu đạt mạnh hơn được dùng trong các hệ cơ sở tri thức. Những kỹ thuật mới được phát minh trong những năm gần đây để cài đặt có hiệu quả các ngôn ngữ logic cũng được giới thiệu, phân tích cùng với việc thiết kế một vài hệ cơ sở tri thức thử nghiệm.

  • Book


  • Tác giả : Nguyễn Thúc Hải (1999)

  • Giới thiệu khái niệm cơ bản về mạng máy tính, trình bày chi tiết mô hình tham chiếu 7 tầng của ISO về nối kết các hệ thống mở. kỹ thuật mạng cục bộ. Trình bày về Internet và họ giao thức TCP/IP, khái niệm cơ bản mạng tích hợp dịch vụ số

  • Book


  • Tác giả : Tests Lyle F. Bachman (1996)

  • The practice of testing is related here to views on communicative language teaching and testing. The book is divided into three sections: "Conceptual Bases on Language Testing," "Designing and Constructing Useful Language Tests," and "Collecting, Analyzing, and Using Information from Language Tests."

  • Book


  • Tác giả : Michael McCarthy (1991)

  • Discourse Analysis for Language Teaching gives a practical introduction to the field of discourse analysis and its relevance for language teaching. It begins by answering the question 'What is discourse analysis?' and examines how discourse analysts approach spoken and written language. Different models of analysis are outlined and evaluated in terms of their usefulness to language teachers. This is followed by chapters on discourse-oriented approaches to grammar, vocabulary and phonology. The final section looks at spoken and written language in the light of native-speaker and learner data and considers examples of teaching approaches. Discourse Analysis for Language Teaching has a very practical orientation, and the text is interspersed with reader activities with guidance on appr...

  • Book


  • Tác giả : Jones, Leo (1998)

  • Welcome! is a course for people who either work or plan to work in tourism. It contains fifty 90-minute lessons, with units grouped into ten thematic modules for maximum flexibility. The course places particular emphasis on getting students to communicate in work situations they are likely to meet.

  • Book


  • Tác giả : George Yule (1996)

  • This book outlines pragmatics, the study of how people make sense of each other linguistically. Basic concepts such as the cooperative principle, deixis, and speech acts are explained and illustrated, providing readers with an ideal foundation for further study.