Search

Search Results

Results 121-130 of 1718 (Search time: 0.027 seconds).
Item hits:
  • Working Paper


  • Authors: Nguyễn Duy Thành (2019)

  • Học phầnn tập trung phân tích các chiến lược của tổ chức trên cơ sở đánh giá thực trạng môi trường bên trong, bên ngoài doanh nghiệp cũng như chiến lược và vị thế cạnh tranh của các đối thủ trong ngành. Sau khi học xong, người học có thể nắm được các chiến lược được sử dụng trong tổ chức cũng như các yếu tố ảnh hưởng tới quá trình kinh doanh của tổ chức. Bên cạnh đó, người học có thể đưa ra những điều chỉnh chiến lược cho tổ chức trong quá trình kinh doanh để phù hợp với điều kiện thực tế của tổ chức.

  • Book


  • Authors: Kit Sadgrove (2015)

  • The importance of Risk Management and Contingency Planning has increased significantly since the first publication of The Complete Guide to Business Risk Management. This new edition reflects changes in the global environment, the new risks that have emerged and the effect of macroeconomic factors on business profitability and success

  • Book


  • Authors: B.s.:Ngô Kim Thanh (2015)

  • Nhằm phục vụ cho các chương trình đào tạo quản trị kinh doanh và cho học viên có tài liệu cập nhật những kiến thức bổ ích cho môn quản trị chiến lược, cuốn sách GIÁO TRÌNH QUẢN TRỊ CHIẾN LƯỢC được biên soạn căn cứ vào các tài liệu về quản trị chiến lược của nước ngoài, đắc biệt là của Mỹ. Giáo trình nhấn mạnh nét đặc thù trong quản trị doanh nghiệp đối với các doanh nghiệp Việt Nam, những doanh nghiệp có quy mô vừa và nhỏ.

  • Book


  • Authors: Ramanathan, Mamu (2002)

  • Offers an ideal combination of econometric theory and hands-on practical training for undergraduate and graduate courses. The authorÂ's ambition is to provide realistic applications without sacrificing theoretical underpinnings. He uses a logical step-by-step approach to walk readers through numerous real-world examples of model specification, estimation, and hypothesis testing. The book also succeeds at being self-contained. By including background information on mathematics, probability, statistics, and software applications, readers have all the information they need in one place.

  • Book


  • Authors: Michael Hoy (2001)

  • This book offers a comprehensive presentation of the mathematics required to tackle problems in economic analysis. To give a better understanding of the mathematical concepts, the text follows the logic of the development of mathematics rather than that of an economics course. After a review of the fundamentals of sets, numbers, and functions, the book covers limits and continuity, the calculus of functions of one variable, linear algebra, multivariate calculus, and dynamics. To develop the student's problem-solving skills, the book works through a large number of examples and economic applications.

  • Book


  • Authors: Jerry J. Weygandt (2012)

  • Weygandt's Accounting Principles introduces challenging accounting concepts with examples that are familiar to accountants. The new edition has been updated with the latest IFRS/IASB standards. Additional coverage is included on foreign currency translation and LCM. More discussions focus on risk management as a result of the financial crisis. The examples also emphasize current examples in order to help accountants make the connection to their everyday lives.

  • Working Paper


  • Authors: Trương Đức Thao (2019)

  • Học phần cung cấp những kiến thức cơ bản và chuyên sâu về chuỗi cung ứng và công tác quản trị chuỗi cung ứng để người học có thể nhận diện và giải quyết các vấn đề phát sinh trong quá trình quản trị chuỗi cung ứng.

  • Working Paper


  • Authors: Nguyễn Thị Liên Hương (2019)

  • Học phần cung cấp cho người học những kiến thức tổng quát và cơ bản về bán hàng và quản trị bán hàng. Mô tả những công việc, nhiệm vụ của nhà quản trị bán hàng trong môi trường làm việc ở lĩnh vực quản trị kinh doanh

  • Working Paper


  • Authors: Nguyễn Bảo Tuấn (2019)

  • Học phần nhằm cung cấp cho người học những cơ sở lý luận về quan hệ công chúng đồng thời phân biệt được quan hệ công chúng với các khái niệm dễ nhầm lẫn như marketing, báo chí, quảng cáo. Giúp người học xác định được mục tiêu và lập kế hoạch chương trình PR cho doanh nghiệp.