Search

Search Results

Results 1-10 of 308 (Search time: 0.089 seconds).
Item hits:
  • Working Paper


  • Authors: - (2019)

  • Giải thích được các khái niệm cơ bản về kế toán: tài sản, nguồn vốn, chứng từ, tài khoản, sổ kế toán, báo cáo tài chính … Nắm vững và biết cách áp dụng các nguyên tắc kế toán trong xử lý hạch toán các nghiệp vụ kinh tế phát sinh. Xác định chính xác các đối tượng của hạch toán kế toán. Triển khai tốt các phương pháp kế toán trong thực tế. Giải thích được các chỉ tiêu cơ bản trên bảng cân đối kế toán và báo cáo kết quả hoạt động kinh doanh.

  • Book


  • Authors: Lane Keller, Kevin (2013)

  • Incorporating the latest industry thinking and developments, this exploration of brands, brand equity, and strategic brand management combines a comprehensive theoretical foundation with numerous techniques and practical insights for making better day-to-day and long-term brand decisions–and thus improving the long-term profitability of specific brand strategies

  • Working Paper


  • Authors: - (2019)

  • Phương pháp nghiên cứu khoa học trong kinh tế là học phần giới thiệu những quan điểm, nhận thức, phương pháp và công cụ cần thiết để thực hiện các dự án nghiên cứu khoa học trong kinh tế. Qua môn học, sinh viên sẽ nắm được các nguyên lý cơ bản của một nghiên cứu khoa học trong kinh tế, biết được mục đích của nghiên cứu là gì cũng như cách thức tiến hành một nghiên cứu khoa học trong kinh tế. Sinh viên sẽ nắm được các bước trong một quy trình nghiên cứu khoa học trong kinh tế, từ việc xác định vấn đề nghiên cứu, tổng quan nghiên cứu, đặt câu hỏi nghiên cứu, xây dựng khung nghiên cứu, thiết kế nghiên cứu cho tới tiến hành thu thập và xử lý dữ liệu, viết báo cáo nghiên cứu và trình bày kết quả nghiên cứu.

  • Working Paper


  • Authors: Chu Thị Thu Thủy (2019)

  • Học phần gồm hai phần chính: Kinh tế lượng và Phân tích nhân tố. Phần kinh tế lượng tổng hợp các khái niệm cơ bản về thống kê và kinh tế lượng như thống kê mô tả, cơ sở xác suất đối với suy luận thống kê, chọn mẫu, ước lượng, kiểm định giả thuyết và thiết kế bảng hỏi. Học phần cũng cung cấp cho sinh viên những kỹ năng cần thiết về phân tích hồi quy. Phần phân tích nhân tố chủ yếu tập trung vào phương pháp và quy trình phân tích EFA

  • Book


  • Authors: Nguyễn Đình Thọ (2014)

  • Phương Pháp Nghiên Cứu Khoa Học Trong Kinh Doanh là lĩnh vực trang bị cho người học những quan điểm, nhận thức, phương pháp và công cụ cần thiết để thực hiện các dự án nghiên cứu khoa học đúng phương pháp và có chất lượng. Vì vậy, lĩnh vực này đã được đưa vào giảng dạy tại bậc cao học và tiến sĩ trong các trường đại học khối ngành kinh tế và quản trị trong nhiều năm qua. Trên thế giới, tài liệu về phương pháp nghiên cứu rất phong phú, từ tổng quát đến chuyên sâu. Tuy nhiên, tại Việt Nam, tài liệu .môn học này rất hạn chế cho người học viên cao học và nghiên cứu sinh. Quyển sách này ra đời nhằm giúp cho học viên cao học và nghiên cứu sinh có thêm tài liệu về phương pháp nghiên cứu bằng tiếng việt. Nội dung của giáo trình bao gồm những kiến thức nền tảng nhất trong nghiên cứu khoa ...

  • Book


  • Authors: Ian Jacques (2018)

  • Mathematics for Economics and Business, 9e is the essential resource you need when studying mathematics as part of your economics, management or business course. Whatever your level of prior mathematical knowledge, ability or confidence, this book will guide you step-by-step through the key mathematical concepts and techniques you need to succeed. Starting with the basics, the book is designed to allow you to progress at your own pace, with a wealth of examples, practice exercises and self-test questions to check your understanding along the way. Worked examples throughout each chapter illustrate how mathematical concepts and techniques relate to the business world and encourage you to solve real problems yourself. Over 200 new questions have been added to this new edition,...

  • Book


  • Authors: Stephen P. Robbins (2010)

  • For undergraduate and graduate courses in Organizational Behavior. Captivate the class with a clear writing style, cutting-edge content, and compelling pedagogy. This Global Edition has been edited to include enhancements making it more relevant to students outside the United States. The editorial team at Pearson has worked closely with educators around the globe to include: Robbins/Judge provides the research you want, in the language your students understand. This text continues its tradition of making current, relevant research come alive for students.

  • Working Paper


  • Authors: Bộ Môn Kinh tế học (2019)

  • Học phần nhằm cung cấp cho người học những kiến thức cơ bản và chuyên sâu về hành vi của người tiêu dùng nhằm tạo dựng khả năng nghiên cứu và dự báo hành vi người tiêu dùng phục vụ cho việc ra các quyết định Marketing.

  • Book


  • Authors: David Jobber (2015)

  • Over the past quarter of a century, Selling and Sales Management has proved itself to be the definitive text in this exciting and fast-paced subject area. This new edition comes fully updated with new case studies, using working businesses to connect sales theory to the practical implications of selling in a modern environment. This edition contains the results from cutting-edge research that differentiates it from most of its competitors. The book continues to place emphasis on global aspects of selling and sales management. Topics covered include technological applications of selling and sales management, ethics of selling and sales management, systems selling and a comprehensive coverage of key account management.

  • Book


  • Authors: Kit Sadgrove (2015)

  • The importance of Risk Management and Contingency Planning has increased significantly since the first publication of The Complete Guide to Business Risk Management. This new edition reflects changes in the global environment, the new risks that have emerged and the effect of macroeconomic factors on business profitability and success.