Search

Search Results

Results 281-290 of 308 (Search time: 0.094 seconds).
Item hits:
  • Sách/Book


  • Authors: Umesh Kumar B. Dubey (2022)

  • The book Research Methodology: Techniques and Trends focuses on both undergraduate and post graduate courses; and it helps to understand the basic concepts and application of results directly to real life business, industry and research organization. Features: At the end of each chapter, to test conceptual understanding of the subject and put theory into practice, review questions are included, which would help in understanding of key concepts and ideas. The book contains in-depth coverage of concepts and techniques. Throughout the text, tables and figures are presented to illustrate the concepts and techniques. This book gives students essential guidance on how to carry out their own research projects. The book covers a wide range of research methods, approaches to research, and wa...

  • Sách/Book


  • Authors: Vinayak Bairagi (2019)

  • This book offers a design research methodology intended to improve the quality of design research- its academic credibility, industrial significance and societal contribution by enabling more thorough, efficient and effective procedures.

  • Sách/Book


  • Authors: Christopher Viney (2019)

  • Financial Institutions, Instruments and Markets continues to be one of the market leaders in financial institutions management. With a well-respected author team at the helm, it is a comprehensive resource for all students wanting to learn about the modern financial system, as well as those preparing for a career in finance.

  • Sách/Book


  • Authors: William F. Samuelson (2012)

  • The 7th Edition of Managerial Economics continues to provide real-world examples and necessary decision-making skills for making thoughtful and advantageous managerial decisions. Samuelson & Marks build on their strong behavioral coverage to better target this current and "hot topic" in business.This new edition includes general updates and revisions throughout including updated sections on behavioral economics, game theory, and price theory, and new problems for every chapter. The authors improve on existing content and integrate more of this content throughout. The biggest section is on the interface between public and private. The text integrates theory with extensive real-world applications throughout which makes it more accessible. The presentations begin simply and are progres...

  • Sách/Book


  • Authors: Phạm Thị Mai Hương; Hoàng Đức Thân (2019)

  • Nội dung này bao gồm các vấn đề: Những nguyên lý cơ bản của giao dịch; cơ sở tâm lý học của giao dịch; giao dịch đa phương và các lễ nghi trong giao dịch; văn hóa trong giao dịch. - Khoa học về đàm phán kinh doanh. Nội dung này bao gồm các vấn đề: Những vấn đề chung về đàm phán kinh doanh; những nội dung chủ yếu của cuộc đàm phán và chiến lược, chiến thuật trong đàm phán; các giai đoạn tiến hành đàm phán gồm chuẩn bị đàm phán, tiến hành đàm phán và kết thúc đàm phán, cơ sở pháp lý của đàm phán.

  • Sách/Book


  • Authors: Nguyễn Đình Toàn (2017)

  • Giới thiệu tổng quan về quan hệ công chúng; tổ chức hoạt động quan hệ công chúng; quy trình quản trị quan hệ công chúng; hoạt động quan hệ công chúng đối với một số công chúng điển hình; quản trị khủng hoảng; tổ chức sự kiện; hoạt động tài trợ.

  • Book


  • Authors: Lưu Thị Hương (2019)

  • Khái luận về quản trị, nhà quản trị, thông tin và ra quyết định quản trị. Giới thiệu quá trình thực hiện 4 chức năng quản trị gồm: Chức năng hoạch định, tổ chức, lãnh đạo và chức năng kiểm soát.

  • Sách/Book


  • Authors: Lưu Đan Thọ (2015)

  • Cuốn sách được xây dựng theo một cấu trúc chặt chẽ, ý tưởng thống nhất với nhau. Các thí dụ minh họa trong mỗi chương là những tình huống e-business và e-marketing điển hình. Quan điểm của tác giả là cố gắng giới thiệu những lý thuyết e-business và e-marketing căn bản lẫn kinh nghiệm và bí quyết thực hành. Với những nội dung trên, tác giả hy vọng rằng tài liệu này sẽ giúp người đọc lĩnh hội không những kiến thức thương mại điện tử và e-marketing mà còn phát triển được những kỹ năng thực hành sau đó ứng dụng trong điều kiện và hoàn cảnh cụ thể của Việt Nam.

  • Sách/Book


  • Authors: An Thị Thanh Nhàn (2021)

  • Trình bày tổng quan về quản trị chuỗi cung ứng, cấu trúc và các dạng chuỗi cung ứng phổ biến, chiến lược chuỗi cung ứng và các yếu tố quyết định năng lực cạnh tranh chuỗi cung ứng, hoạch định chuỗi cung ứng và lập kế hoạch sản xuất, mua và quản lý nguồn cung, phân phối và thu hồi trong chuỗi cung ứng, quản lý thông tin chuỗi cung ứng, cộng tác trong chuỗi cung ứng, đánh giá, đo lường và quản trị rủi ro chuỗi cung ứng