Search

Search Results

Results 101-110 of 143 (Search time: 0.009 seconds).
Item hits:
  • -


  • Authors: Nguyễn Thị Lan Phương (2014)

  • This study provides an insight into the selected nominal groups in “Pride and Prejudice”, one of the most enduringly popular novels in the world literature, by Jane Austen, in the light of Systemic Functional Grammar. The worldwide famous literature masterpiece long lives with readers not only because of the excellent plot. The considerable attention to the language of the timeless novel has always been paid by scholars across the nations. One of the most loved linguistic aspects debated is the abundance of sophisticated nominal groups exploited in this work of art. However, little has been done to explore of the aforementioned topic. As a consequence. This research is conducted exploiting the framework of Systemic Functional Grammar by Halliday with a view to revealing, describing ...

  • -


  • Authors: Ths. Nguyễn Thanh Huyền; Ths. Nguyễn Thu Hoài (2015)

  • Phương pháp định mức là phương pháp kế toán quản trị chi phí truyền thống, tuy nhiên, hiện nay nó vẫn được áp dụng rộng rãi ở nhiều quốc gia. Tổng quan nghiên cứu về phương pháp định mức được tác giả xem xét trên hai quan điểm ủng hộ và phê phán phương pháp này. Bài viết tập trung nghiên cứu về khái niệm, mục tiêu và nội dung triển khai phương pháp chi phí định mức trên khía cạnh kế toán quản trị chi phí. Tác giả để xuất sử dụng kỹ thuật phân tích nhân tố vào quá trình phân tích đánh giá chênh lệch chi phí cuối kỳ.

  • -


  • Authors: Ths. Trần Thị Phượng (2014)

  • This study is to focus on positive and negative politeness strategies in conversations of the course book “New Headway Pre-Intermediate (The Third Edition)”, with an aim to help the students at Thang Long University improve their awareness of positive and negative politeness strategies in conversational activities in the course book mentioned above, thus to apply these strategies in their everyday conversations in English. In the course book “New Headway Pre-Intermediate (The Third Edition)”, typical conversation activities are classified into “Requesting”, “Making suggestions”, “Inviting” and “Social behaviors” and then analyzed mainly in the light of the politeness theories of Brown & Levinson. The research shows that the frequency of positive and negative politeness strategies de...

  • -


  • Authors: PGS. TS. Nguyễn Thị Bạch Kim; Trần Ngọc Thắng (2014)

  • Optimizing over the efficient set is a very hard and interesting task in multiple objective optimization. Besides, this problem has some important applications in finance, economics, engineering, and other fields. In this article, we propose convex programming procedures for solving the problem of minimizing a real function over the efficient set of a convex multiple objective programming problem in the two special cases. Preliminary computational experiments show that these procedures can work well.

  • -


  • Authors: GS.TSKH. Hà Huy Khoái (2014)

  • Trong báo cáo này, trình bày một tổng quan ngắn về lý thuyết phân phối giá trị các hàm phân hình, trên trường phức và trường số p-adic. Ngoài ra, báo cáo cũng giới thiệu một số kết quả nhận được trong những năm gần đây, tập trung vào những bài toán như sự xác định hàm bởi nghịch ảnh, giả thuyết Hayman về toán tử vi phân xác định bởi hàm phân hình.

  • -


  • Authors: Ths. Trần Thị Phương Thu (2014)

  • One tactful strategy in communication is hedging. There have been numerous studies that address hedging in academic discourse and conversation analysis. The result of this literature review of researches on the use of hedging devices in communication revealed that in Viet Nam, in-depth and contrastive studies on how hedges are used in communication in English and Vietnamese are tremendously few and that this filed of studies is really worth further investigation.

  • -


  • Authors: Ths. Nguyễn Thị Hà (2014)

  • Nghiên cứu này được trích từ luận văn thạc sỹ “Khảo sát về việc sử dụng lối nói nhờ vả của người Việt Nam học tiếng Nhật,Tập trung khảo sát đối tượng là sinh viên chuyên ngành tiếng Nhật trình độ trung cao cấp”, trình bày kết quả khảo sát và nhận định về việc giảng dạy các lối nói nhờ vả trong sách giáo khoa dạy tiếng Nhật. Tác giả xem xét các nghiên cứu trước đây, tổng kết thành cơ cở lý luận, tiến hành khảo sát trên các giáo trình Tiếng Nhật cơ bản phổ biến ở Việt Nam. Kết quả nghiên cứu cho thấy sự phong phú và đa dạng trong lối nói nhờ vả của tiếng Nhật được đưa vào giảng dạy trong sách giáo khoa, đồng thời cũng chỉ ra những hạn chế trong việc giảng dạy lối nói nhờ vả. Trên cơ sở đó đưa ra một số đề xuất bổ sung và hoàn thiện giáo án giảng dạy

  • -


  • Authors: Mai Lan (2014)

  • The present action research aims at helping second-year English-majored students at Thang Long University (TLU) improve their listening comprehension ability. Therefore, it is an attempt to investigate the effects of dictogloss, a new technique to teach listening, on the students’ listening comprehension. The thesis reports the characteristics of dictogloss activity, how the participants’ comprehension is impacted through the mplementation of the tasks and the students’ responses when facing dictogloss tasks. The study was conducted in Thang Long University, with 48 students in their semester 5, who were exposed to dictogloss tasks in 10 weeks. Data were collected through pre-, middle- and post-test, students’ reconstruction notes and questionnaire. The analysis of the data reveals ...